Envän.nu - Din kristna vän

Jourtelefon 0700 - 43 49 49 - öppet dygnet runt

Syndat ? INTE SKYLDIG !

Om du någon gång har undrat hur Gud reagerar när du misslyckas kan du ta och rama in det här orden och hänga upp dem på väggen.

" Inte heller jag dömer dig. Gå, och synda inte mer ! " ( Joh 8:11 )

Läs dem. Fundera på dem. Lär dig dem utantill.

inte-heller-jag-domer-dig.pdf

Ta med dig Jesus till den där avgrunden av skam i ditt liv.

Bjud in Kristus att vandra med dig, att stå bredvid dig när du berättar för honom om din själs mörkaste nätter. Den där natten då du ljög för dina föräldrar. Den där natten du gav upp din oskuld. Den där natten du stal i butiken.

Och lyssna sedan. Lyssna noga. Han talar .. "Inte heller jag dömer dig."

Och se vad han gör. Titta noga. Han skriver. Han lämnar ett meddelande. Inte i sanden utan på korset. Inte med fingret utan med sitt blod. hans meddelande innehåller två ord: Inte skyldig.

EN TANKE TILL

Du kanske har ställt till det för dig. Rejält. Men låt inte skulden dra ner dig i rännstenen. Gå till Jesus och erkänn ditt brott för honom. Bekänn alltihop. Be honom om förlåtelse. Hör sedan orden som skänker så mycket hopp: " Inte heller jag dömer dig. Gå och synda inte mer ! "

"Jag vill bekänna mina överträdelse för Herren. Då förlät du mig min syndaskuld."

Ps 32:5

BEKÄNNELSEN BRO

En gång var det två bönder som inte kunde komma överens. En djup ravin skilde deras gårdar från varandra, men för att visa hur illa de tyckte om varandra satte bägge upp ett staket på var sin sida av ravinen för att hålla den andre borta.

Men så småningom träffade den ena bondens dotter den andra bondens son och de förälskade sig i varandra. De vägrade att låta sina dåraktiga fäder stoppa dem, så de rev staketet och tog virket och byggde en bro över ravinen istället.

Bekännelser fungerar på samma sätt. Synd som vi har bekänt blir en bro som låter oss träda in i Guds närvaro igen. Ligger det en ravin mellan dig och Gud ?

Finns det saker du håller undan från honom ? Dåligt beteende ? Dålig attidtyd ? Oärlighet ? Tvivel ?

Berätta om det för Gud nu på en gång. Riv ner staketet. Bygg en bro tillbaka till honom.

Läs Psalm 32.

Vad hände med David när han höll tyst om det han hade gjort fel ? Vad förändrades när han bekände ? Tycker inte du att det står närmare en vän som vägar berätta allt för dig ? Det är likadant med Gud, han vill att du ska berätta allt för honom.

Källa: EN GUD - EN PLAN - ETT LIV 365 ANDAKTER MAX LUCADO

Gud är redo och villig att förlåta alla som ber honom. Bibeln säger i Psalm 86:5 Ja, Herre, du är god, du förlåter, rik på kärlek till alla som åkallar dig.

Vill du ta emot Jesus som din personliga frälsare ?

Öppna då ditt hjärta för Herren Jesus. Säg: "Herre Jesus, om du verkligen älskar mig, kom in i mitt hjärta. Trots mina problem, bli verklig för mig. Herre, bli min Frälsare, min vän, min Gud."

Bad du den här bönen ?

JA

NEJ

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)