Envän.nu - Din kristna vän

Jourtelefon 0700 - 43 49 49 - öppet dygnet runt

I ångest och Nöd

KLICKA PÅ PLAY HÄR NEDANFÖR

Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig? Jag ropar förtvivlat, men du är långt borta. Min Gud, jag ropar om dagen, men du svarar inte, jag ropar om natten men finner ingen ro. Från min födelsestund är mitt liv i din hand, alltsedan jag blev till har du varit min Gud.

Dröj inte långt borta, jag är i nöd, och ingen finns som hjälper mig. Herre, dröj inte långt borta, du min styrka, skynda till min hjälp!

Ty Herren föraktade inte den svage och vände inte ryggen åt hans nöd, han dolde inte sitt ansikte utan hörde hans rop om hjälp.

Du är källan till min lovsång. Inför dem som fruktar Herren får jag frambära de offer jag lovat. Jag lever för honom!

Ur Psaltaren 22

Jag ser upp emot bergen: varifrån skall jag få hjälp? Hjälpen kommer från Herren, som har gjort himmel och jord. Han låter inte din fot slinta, han vakar ständigt över dina steg. Han sover aldrig, han vakar ständigt, han som beskyddar Israel. Herren bevarar dig, i hans skugga får du vandra, han går vid din sida. Solen skall inte skada dig om dagen, inte månen om natten. Herren bevarar dig från allt ont, från allt som hotar ditt liv. Herren skall bevara dig i livets alla skiften, nu och för evigt. Ps. 121

”Herren sade till Josua: "Var inte rädd, fäll inte modet!” (Jos 8:1 Bibel 2000)

Det hade börjat komma motgångar. Allt gick inte som Josua hade hoppats och framtiden var full av mörka moln. Då kommer Gud och säger ”Var inte rädd”. Då Gud säger det är det tyngd bakom orden. Den som säger det har ”all makt i himmelen och på jorden” som vi ber i Fader Vår.

Då Gud säger något till oss vet vi också att han har makt att fullborda det han lovar. Det är därför Han har sagt det som vi kan lita på det. "Gud har själv sagt: Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig. Därför kan vi frimodigt säga: Herren är min hjälpare, jag skall inte frukta.” (Hebr 13:5-6 FB)

Hjälp och stöd vid panik

Har du frågor om hur du hanterar svårigheterna med i livet ? Vi hjälper dig gärna – ring oss eller kontakta oss via vår chatt om du föredrar det.

VILL DU BLI FRÄLST ?

Be den här bönen:

Jesus jag tar emot dig och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att du har dött för mina synders skull och att du har uppstått från de döda, för att jag skulle få evigt liv. Tack för att du förlåter alla mina synder och kommer in i mitt liv. Amen.

Bad du den här bönen ?

JA

NEJ










(Lämna tom)
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)