Envän.nu - Din kristna vän

Jourtelefon 0700 - 43 49 49 - öppet dygnet runt

Kära vän

Att tala om ge gåvor är väldigt känsligt. En del människor bli till och med upprörda. Men din gåva är väsentligt för evangeliet och för dig. Framförallt är det väsentligt för Gud eftersom:

* Din gåva är ditt gensvar på Guds kärlek till dig. * Din gåva är en sådd som kommer att ge skörd. * Din gåva för dig in i en rytm av givande och mottagande.

Har du någonsin funderat över ordet HELIG förhåller sig till ditt givande ?

Helig betyder avskild. Ditt givande är heligt för Gud och för evangeliet. Låt oss se på detta från 2 Korinterbrevet 9:6-11 (SVL)

"Var och en måste bestämma sig för hur mycket han ska ge. Tvinga inte någon att ge mer än han verkligen vill. Det är de glada givarna som Gud värdesätter.

Gud kan slösa sina gåvor över er och ge er allt ni behöver, och det kommer inte bara att räcka till för era behov, utan det kommer att bli så att ni med glädje kan ge till andra.

Samme Gud, som ger bonden säd att så och bröd att äta, ska ge er mer och mer säd att så. Sedan ska han låta den växa så att ni får igen rikligt. På samma sätt ska er kristna tro bära rik frukt. Ja, Gud ska ge er mycket så att ni kan ge bort mycket."

Även om du har läst detta bibelord hundra gånger förut, så se på det igen. Det finns något mycket starkt som jag vill påpeka.

De vet, en del människor hävdar att när vi talar om givande, så uppmuntrar det till själviskhet - "ge för att få". Verkligheten är mycket bättre:

* Vi ger därför att Gud redan har givit oss. * Vårt givande, grundat i kärlek, aktiverar det som Kristus har gjort tillgängligt för oss personligen. * Vi ger och får mer, så att vi kan ge mer, och så vidare och så vidare. * Guds plan är en cykel där vi bär frukt mer och mer.

Det är därför det står: Gud ska ge er mycket så att ni kan ge bort mycket.

"Men du" säger du, "jag har inte möjlighet att ge, eftersom jag alltför många akuta behov

Gud visste att många skulle tänka på det sättet ibland. Han känner till och bryr sig om våra personliga behov. Det är därför Han garanterar att Han kommer ge dig allt du behöver och mer därtill.

Sanningen är att Gud kommer "slösa sina gåvor dig" v.8

Du kommer alltså inte ha mindre för att du ger till Gud - Han kommer slösa sina gåvor och över dig och mer därtill.

Varje gång du ger till utbredandet av Kristi evangelium, så använder Gud den gåvan till människors frälsning och ger den tillbaka till dig, mångfaldigad, för att möta dina behov och för att du ska kunna ge igen, i ännu större mått.

I världens ekonomiska system kan även banker sina, men inte i Gudssytem.

* Förtrösta i på kristi fullbordade verk för dig. * Förtrösta på det faktum att alla Gud löften är dina Kristus. * Förtrösta på lagen om sådd och skörd.

Det finns alltid ett frigörelsemoment - det ögonblick när bonden släpper taget om fröet och litar på att skörden kommer bli mycket större än det frö som han sår.

Den frigörelseprocessen är verksam just nu. Jag tror att Gud manar dig att frigöra din gåva för evangeliet. Det finns andliga krafter som är involverade i ditt givande. Vi gör val: Antingen tror vi på Guds kärlek och anammar hans löften. Eller ger vi efter för fruktan, vilket endast resulterar i bris.

Ditt givande är en sådd som påverkar evangelii framför allt i form av att 10 skälen att tro på Jesus sprids över hela världen.

Kom gärna ihåg i förbön att 10 skälen att tro på Jesus som sprids genom ENVÄN.nu ska spridas ännu mer med framgång efter framgång för att VINNA människor till GUDS RIKE.

Dina gåvor och förböner är välsignade av Gud och kommer att leda till frälsning för många.

TACK FÖR DIN GÅVA

Bankgiro: 873-8817

Vill du ha bekräftelse att vi har fått pengarna ? - Skriv ditt namn och e-post.










(Lämna tom)

Skänk en gåva i samband med högtidsdag.

Ge en valfri gåva till ENVÄN.nu och laddar ner gåvobeviset som du sedan skriver ut själv. Klicka här

Redo för nästa steg ?

Bli medlem GRATIS - Klicka här

img267.jpg

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)