Envän.nu - Din kristna vän

Jourtelefon 0700 - 43 49 49 - öppet dygnet runt

Inskickade böneämnen till ENVÄN.nu

Först och främst uppmanar jag till bön och åkallan, till förbön och tacksägelse för alla människor, för kungar och alla som har makt, så att vi kan leva ett lugnt och stilla liv, på allt sätt fromt och värdigt. Att be så är riktigt och behagar Gud, vår frälsare, som vill att alla människor skall räddas och komma till insikt om sanningen. 1 Tim 2:1

INSKICKADE BÖNEÄMNEN TILL ENVÄN.nu

" Kvinnan med allvarlig artros i höfterna och höger ben är kortare än vänster. Behövs operera eftersom hon har enorm smärta. Hon vill inte ha främmande metallsaker i kroppen som en operation skulle innebär. Hon har har tidigare blivit totalt befriad från rökning och är övertygad att Gud kan hela henne och behöver förbön att det ska ske.

Och en böneämne till är att hennes handläggare som skapar hinder och hon riskera förlora ersättning. Be också att Gud byter till en lämplig handläggare så hon inte hamnar i ekonomiska svårigheter. Tack att ni är med i förbön."

" Be för min mamma som haft stroke och blödning. hoppas Gud hjälper henne. "

" Min Syster och hennes man sitter bildligt talat i fängelse i sitt eget hem. De har en son som bor hemma och har så gjort i hela sitt liv 35 år, och nu har deras ena dotter flyttat hem också med sina två hundar och fyra katter, själva har de en hund och två katter. Dessa två barn bär ut tidningar tidigt tidigt på morgnarn. Så de måste sova tidigare på kvällarna. Föräldrarna tillhör pingstkyrkan i Luleå. Men barnen är icke bekännande kristna. De bor i en trea, och de är nu helt deprimerade av detta de är 75 år och orkar inte mer. Jag ber för dem men behöver hjälp i förbön för dem. Deras dotter blev vräkt från sitt lilla hus då ägaren ville att deras egen son skulle få denna bostad. Hjälp oss kära vänner att Herren griper in och frälsar och löser deras situation. En medkännande broder. "

" Be att Herren ska sända mig den man han har utvalt åt mig efter sin vilja. Gud välsigne er som ber för detta böneämne i Jesu namn. "

" Ber om förbön. Kämpar med homosexuella tankar och frestelser. Jag vill bli fri från detta. "

" Bed för arbetsintervjun idag, att dottern ska kunna få ett jobb som hon passar för. "

" Jag önskar förbön för min dotter som mår dåligt och är nedstämd nu pga sjukdom. Ber om att hon ska få känna Jesu kärlek o närhet. Att hon ska få fyllas med Guds frid och Styrka. Att hon ska få känna hopp. Att hennes mediciner ska börja verka. "

" Bed för min man att han ska bli frisk. Att orkeslösheten och trycket över bröstet med läkares hjälp ska bli bra. "

" Be att Gud leder mig allt angående delnad vårdnad och att jag kommer få det samt att Gud hindrar henne att manipulera barnen emot mig vid nästa träff hos sociala myndigheterna. Ber att satans planer blir avslöjade och försvinner i Jesu namn.

Be även att hon blir fri från andligt betryck och demonisk inverkan och att hon vaknar andligt sätt. "

" Be för min bror med svår situation utan hem och sjuk och behöver nåd i högsta grad tack med välsignelse"

" Bed för en kvinna som har svår ångest över symtom i sin mun (ömhet och sår). "

" Jag vill bekänna min synd under 2016 har jag porrsurfat chattat med tjejer via sociala medier med falskt identitet och har haft sex med min flickvän och ljugit för henne läst sexnoveller och onanin. Jag har ingen ekonomi för att kunna betala hyran jag mår skit för all synd jag har gjort och alla mörka tankar jag har just nu."

Gode Gud var med oss i vår försäljning av lägenhet så allt går bra. Och snälla, Bed för oss så inte köparen drar sig ur, utan allt går i lås.

" Bed för min svårt sjuka mamma som är den finaste mamma jag vet Låt henne bli frisk eller lite bättre Jag tror att Gud hör bön Amen "

" Be för mig och min familj att Gud frälser och helar. Be även för min väninnas 14 åriga dotter som lider av svår ångest och är självmordsbenägen. Bara Gud kan hjälpa. "

" Hej Har just fått veta att min 14-åriga brorson ligger inlagd och fått diabetes . Familjen har haft det tufft under flera år och detta känns bara för mycket . Jag önskar så att han ska slippa denna sjukdom . Jag önskar så att familjen som inte är kristna , ska få möta Gud . Blir glad om ni vill skriva några rader , skulle bli mycket tacksam om ni känner något tilltal . Som kan ge tröst , jag har en tro men det har varit en lång kämpig period av tystnad , då jag inte förstår meningen med allt som sker "

" Barnbarn haft tumörer blivit opererad, men måste gå upp i vikt kan inte gå själv sitter i rullstol inte haft någon kontakt med dottern under tiden fått det på av vägar. "

" Fick reda på i helgen att barnbarnet vi bett för ligger i lund med tumörer på ryggraden, be att dottern hör av sig"

" Har blivit obotligt sjuk... Ber om att gud helar eller tar bort mig snabbt... Be att jag ska orka ett tag till. Be att familjen ska orka.. Be att ekonomin ska ordna sig. Be att guds nåd ska vara även för mig... Be att jag inte ska göra nåt dumt... "

"Be för min man. Han har fått ont i magen. Är så rädd att hans mjälte har börjat växa och att sjukdomen han hade har kommit tillbaka. Be att smärtorna försvinner och att han får fortsätta vara frisk.

Be för min sons familj, som drabbats av sjukdom. Be om helande för mamma och mellanbarnet. Be också om frälsning för hela familjen.

Be att min ångest försvinner och krafterna kommer tillbaka, så att jag orkar gå tillbaka till jobbet. Är helt nedbruten av allt elände med sjukdomar som har varit se senaste 1,5 åren.

Be att det vänder nu och att vi får vara friska."

" Jag ber om hjälp med förbön för mina anhöriga Är så orolig för dem. Min dotter är sjukskriven för depression har ekonomiska problem behöver jobb, bättre bostad har två små pojkar. Min man har återfallit i alkoholmissbruk. Han har svåra hälsoproblem bl.a med hjärtat. Jag är så orolig för dem. Har bett så länge men ej fått bönesvar. Min ork börjar ta slut. Vore tacksam för hjälp med förbön. "

" Ber om förbön för min man. Han gjorde en stamcellstransplantation i våras pga. en blodsjukdom. Allt gick bra och han har varit så pigg och hans värden gick upp. Nu har han tappat i vikt och hans blodvärde har sjunkit. Han är trött, blek och har hosta. Be att det inte är sjukdomen som kommit tillbaka. Be att han får leva och vara frisk. Be att vi får leva tillsammans och göra något för Herren. Vi orkar inte en resa till med nya behandlingar. Be att Gud gör under så att hans värden går upp och krafterna kommer tillbaka. Be också för min sons sambo att hon blir fri och helad från sina smärtor så att hon orkar med jobb och sin familj. Be också att hela familjen finner Jesus. Äldsta dottern är frälst."

"Hej, Har varit arbetslös en längre tid , från och till ,detta tär oerhört på mig. Har ingen kristen vän , min man delar inte heller tron. Tyvärr har mina försök att vara med i en kyrka, inte varit positiva. Dom kristna jag mött har jag inte känt någon samhörighet med. Vill trots allt tro att det finns människor som är rätt för mig."

" Jag vet hur många platser, som jag bett om förbön. känns som jag är bortglömd av Gud.Har bott själv sedan 7 år, skild på grund av min f.d. alkoholmissbruk. Vi blev frälsta tillsammans 1983, så jag
tycker det är sorgligt. Har det kämpigt nu med ensamhet o svårt med ekonomin. jag vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag sitter fast i ett nät.hjälp snälla "

"Be för Kristoffer en 29-årig kille. Be att Kristoffer får se Jesus i sitt liv. Be attityd och Jesus ska omfamna honom i kärlek och att han ska säga ja till Jesus. Be att ordet ska komma in i hans liv. Be att Gud ska visa sig och att Kristoffer ska öppna sig för Herren. Att helig ande du ska tala till honom, ropa på honom. I Jesu Kristi namn ber vi så Amen"

" Önskar förbön för en småbarnspappa, att han skall få ett arbete och bli helad från en förlossningsskada och att Gud griper in i de svåra problem, som han i övrigt också har. Önskar förbön för äldre man och en kvinna med flera svåra sjukdomar. "

" Jag varken dricker eller tar droger. Jag är stillsam och har alltid tagit ansvar. Men för 5 år sedan blev jag utkastad ur min familj och blev hemlös. Jag irrade runt i skog och på gator i 5 år. Men nu har jag gått igenom detta fruktansvärda och "rest mig upp" igen, hittat jobb. Jag vill bli glad igen, och jag vill ha ett hem. Jag har haft självmordstankar men slagit dem ifrån mig. Nu VILL jag leva ett värdigt liv igen, och ha ett hem. Men pga betalningsanmärkningar får jag inte hyra något. Jag orkar inte, jag vill be er sända en intensiv bön till Herren om att Han ger mig ett hem igen! Jag har ropat och ropat, men jag behöver hjälp. Jag orkar inte mer nu. Tack för er hjälp! "

" Bed för mig! Mitt liv är kaos. Missbruk, arbetslöshet och en tumörssjukdom har gjort att allt raserats. Min hälsa och ekonomi Är körd i botten. Jag mår dåligt och ser ingen utväg. Inom mig finns en längtan efter en livsvandring med mening och gudsledning. Bed att jag får kraften, glädjen och ekonomin tillbaka samt att Gud leder mig till ett arbete. 

"Hej, Jag önskar ni kunde be för mig. Jag kan inte sluta be för att min flickvän inte ska bli gravid. Har bett i över 100 dagar och min oro och rädsla har börjat blivit skadligt för mig. Jag vet man inte ska ha sexuella förbindelser innan man gift sig och jag vill inte det heller. Jag önskar ni kunde be för detta och min oro/rädsla som tagit över hela mig. Min rädsla har även gett mig massor med jättekonstigt mörka drömmar. Jag är rädd för att Gud kanske inte besvarar min bön. Jag tror det är därför jag bett så länge och intensivt. Men mitt hjärta klarar inte detta mer. - Jag har blivit "Handikappad" av min oro.  "

"Herre, låt min man trombocyter läka så att han INTE får blödningar. Låt de symptom som kommit idag försvinna. Tack för att du hjälpte förut idag. Tack för att Du är med. Ber om helande i Jesu namn."

"Har skadat ett muskelfäste i låret och kan knappast gå. Vi var så glada för att min mans behandling går såbra och så hände detta.
Be om ett snabbt helande i Jesu namn. Jag behöver få vara frisk nu. "

"Gud, som har skapat världen. Vi tackar dig för arbete och vila, en dag och natt, för människor och djur och för allt det sköna i din värld. Främst tackar vi dig för din största gåva, Jesu Kristus, som omsluter omskyddar allt med välsignelse. Din är äran i evighet. Amen "

"Hjälp mig att finna nytt halvtidjobb enligt Guds vilja då företaget där jag var anställd gått i konkurs. Hjälp mig att kunna behålla lägenhet och klara lån, låt Fredde bli en nära vän till mig, jag behöver det nu. Ske guds vilja i allt. "

"Bed för mina  ekonomiska svårigheter. Att allt ordnar sig så jag
kan gå vidare i livet. Orkar inte annars. Tack!  "

"Be för dotter med lillkillen 18 mån. som vi inte sett sen i somras
men vi vet var dom är.
Be att dom kommer ut ur sitt fängelse
Be för mannen att han får möta jesus o förändra hans värld
Öppna hans Ögon.
Be att dom kommer hem nu det är dags vi längtar efter dom "

" En ung tjej som mår psykiskt dåligt behöver förbön"

"Jag har ett problem som jag har kämpat med många år. Det har blivit fel vid operation och har därför problem med tarmöppningen. Önskar förbön att Gud hjälper mig att bli helad." AL

"Jag önskar förbön om vägledning i mitt liv"  Anonym

"Skulle vilja att ni bad för mej. Känner mej lite vilsen just nu och ber om hjälp att få inre frid och koncentration att kunna lyssna på Guds ord. Tack på förhand. Guds frid. "

Anonym

"Skickar ett SOS om hjälp i bön. Min dotter är dödssjuk och i hela familjen är det KAOS ! ! ! Det ena slaget efter det andra drabbar familjen. AKUT NÖD om Jesu hjälp att mamman snarast får hjälp innan vi alla går under. "

En förtvivlad mormor.

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)