Envän.nu - Din kristna vän

Jourtelefon 0700 - 43 49 49 - öppet dygnet runt

ATT VINNA MÄNNISKOR

ATT VINNA MÄNNISKOR

Be att Gud lägger en medmänniska på ditt hjärta !

Eftersom den bönen kommer att besvaras, är det viktigt att du är beredd att satsa tid, kärlek och kraft för att själv bli redskapet som Gud får använda till att leda denna människa fram till dig.

Att bli ledd till människor som längtar efter gud, som upplever att han söker dem, som är mogna för att ta steget in i hans rike, är bland det finaste man kan vara med om här i livet.

Jesus berättar om glädjen bland himlens änglar över en enda människa som omvänder sig. Hela himlen jublar då ett vilsegånget får blir funnet och luft upp på herdens starka axlar. Inte så konstigt då att det sjunger av glädje i mitt hjärta varje gång jag får leda någon fram till levande tro på Jesus.

Ibland kan vi känna skuld och förtvivlan över avsaknaden av nöd för andras frälsning. Men det är INTE meningen att vi ska drivas av skuldkänslor och samvetsförebråelser. det kristna livet har sin utgångspunkt i Guds kärlek.

I den djupa förvissningen att han älskar oss.

Bibeln säger att Guds kärlek ingjutits i våra hjärtan genom den helige Ande. då vi fylla av den heliga ande flödar hjärtat över av kärlek. Och vi kan INTE hålla detta för oss själva. Jesus säger: "Vad hjärtat är fullt av, det talar munnen." Då kärlekens ande fyller oss sprängs egoismens trånga cirklar och vi börjar se med kärlek på vara medmänniskor. då går det INTE att låta bli att be för dem, det är kärleken som driver oss.

Om du börjar be att Gud ger dig känsla för speciella människor, att han i ditt hjärta lägger nöd för deras räddning, kommer ditt böneliv att få en helt ny dimension. Det här är strategisk evangelisation !

Att räkna med Hjälparen i vårt böneliv. att han leder oss in i förbön för människor som är mogna för guds rike.

Det kan få bli en överraskande vandring i förutberedda gärningar. Och i bönens atmosfär formar han dig och ger dig tankar om hur du ska agera för att nå fram till den du be för. Bönens makt är stor och då vår evangelisationsiver har sin bas i ett djupt böneliv blir det harmoni och vila, inte stress och prestationsångest. det jag försöker beskriva är "evangelisation i den heliga Andes kraft".

Vill du bli förebedjare ? http://www.envan.nu/bedjare

Vill du ha förbön ? http://www.envan.nu/bon

8 sep 2014

Comments powered by Disqus
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)